søndag den 6. august 2017

I nat havde jeg sådan en underlig oplevelse, smuk på mange måder, og også skræmmende. Nu ved jeg ikke om man kan mærke sit barns hjertebanken når det stadig er i maven. Men det har jeg hele tiden følt at jeg kan. Og i nat kunne jeg i hvert fald. Jeg kunne mærke at det bankede hurtigt, som om at hun havde haft mareridt. Så hvad gjorde jeg? Jeg sagde først shhhhhh, og så tænkte jeg at børn tit gør det samme som andre mennesker, så jeg begyndte at trække vejret stille og roligt. Og det hjalp. Jeg har tænkt om det i virkeligheden var mit eget hjertebanken jeg kunne mærke, og så ville det jo give mening at det blev mere langsomt. Men det føltes ikke som mit, eftersom det kom fra maven/underlivet. Selvfølgelig står der også på nettet at man ikke kan mærke babys hjertebanken i maven. Men hvad ved en hest om en hunds oplevelser?
Og i følge min maves mail i dag kunne jeg læse:


"Fra ca. 23. uge (uge 22+0 – 22+6) har man observeret rapid eye movement (REM-søvn) hos fostre.
REM-søvnen er den tilstand i søvnen, hvor vi drømmer, og det betyder altså, at barnet drømmer fra omkring denne uge."

Kald mig bare skør.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar