fredag den 9. juni 2017

Om RO(man)TID


Jeg kan næsten ikke få armene ned over det samarbejde som blandt andre Vesthimmerlands Biblioteker er med i. Det handler om at læse romaner, i en tid hvor man synes man ikke har tid til det. Og jeg ved der findes så mange mennesker ude i dette land vi kalder Danmark, som gerne vil læse, men som ikke synes de har tiden til det.
De har en challenge kørende pt, hvor man på 30 dage, skal læse 15 minutter hver dag. Jeg er ret sikker på man godt må læse mere, men hvis du er en af dem der synes du ikke har tid, så fokuser på de 15 minutter. Måske der er sket det at du er blevet mor, og bøgerne pludselig ikke fylder på samme måde. Men husk på at en roman blandt andet er en flugt fra virkligheden, en skjult luksus, og så vil jeg væde min hat på at læsning rent faktisk kan give dig energi, fordi du slapper af og opnår et flow.

Imens jeg har været studerende på fuld tid har jeg ikke læst særlig meget skønlitteratur, der kunne jeg godt have brugt denne challenge, fordi jeg ved jeg hver dag har brugt over 15 minutter for meget blandt andet på netflix. I hvert fald hvis vi tager gennemsnittet pr dag.

Gå ind på facebook, søg på Romantid, og synes godt om, og del endelig så meget som du kan.

Men før du forlader min blog, så skriv endelig også her hvad du læser. Eller hvordan det kan være du ikke læser. Kom med i fællesskabet om glæden for bøger. Brug både facebook, men brug endelig også #dinromantid på instagram, Så kan jeg følge med. Skulle du ønske at følge min personlige profil på Instagram hedder jeg sejrkristine

1 kommentar:

  1. Heidi Enderslev9. juni 2017 kl. 14.35

    Jeg er lige blevet færdig med Lynda La Plante "Wrongful Death" Den tog mig vist en fire dage og nu er jeg i gang med at genlæse Prime Suspect bøgerne af samme forfatter. På engelsk, da jeg godt kan lide at læse forfatterens egen historie og ikke en oversætters fortolkning af den. Selvom det nu også kan være ganske underholdende.

    SvarSlet